söndag 28 mars 2010

Vad är det för fel på djur?


Läskig djävul!


Tänk er detta: glad i hågen åker vederbörande ut på landet (Teleborg) för att där träffa en vän för lite avslappnat samkväm. Men vad är det första som händer?
Ett vilddjur hoppar upp på min rygg när jag böjer mig ner för att avvärja dess attack. Förtvivlat försöker jag få det att förflytta sig någon annanstans än just nedre delen av ryggen, så jag reser på mig. Det galna djuret håller sig dock fast med (näbbar och) klor! Till slut hoppar kattskrället iväg upp på ett köksskåp, och jag förflyttar mig, blodig och utmattad, till närmsta soffa.

Där förser min vän mig med rödvin och vi förfasar oss över den horribla kvalitet dagens underhållsprogram håller. MEN knappt har jag hunnit pusta ut förrän nästa odjur går till attack. Mycket misstänksamt sneglar jag på den lilla hårbollen, som har en ytters förståtlig uppsyn. Dock tycks mig detta exemplar något mindre våldsamt varför jag låter det hållas. Men vad händer?! Jo, kattskrället får den otrolig dåliga idén att "gosa" med mitt vinglas, det vill säga, buffa på glasets fot med nosen! Jag har följdaktligen rödvin överallt. Fnys.

Resten av kvällen spenderades under en filt med garden uppe. Läskiga djur det där!

Inga kommentarer: