torsdag 7 juni 2012

VM i total brist på smak och omdöme avgjordes just

AMEN VAFAN! DRA MIG BAKLÄNGES! NÅGON MED MIG SKÄMTA APRILO! ÄN ÄR INTE DEN SISTA IDIOTEN FÖDD! *SPYSMILEY* Var mina första tankar när jag såg boken ovan. Måste vara världens lataste (eventuellt blindaste?) illustratör som har åstadkommit detta. Det hade varit snyggare med vanliga streckgubbar. Nu är det liksom någon slags semi-streckgubbsteckning med lite krokiga streck som hår, två punkter som ögon och motbjudande glada "munnar". Och så färgvalet. Och layouten. Så totalt okreativ. Ser ju ut som en informationsfolder om stroke. Och Leja li???? VA!?

Det här omslaget hade inte ens varit okej om det så varit en person utan armar som hade ritat det med en penna mellan tårna medan den blundade.

Jag blir fan förbannad. Om jag tvingas se ett enda fult bokomslag igen så säger jag upp mig, drar till skogs och lever på bark och björksav resten av livet, långt bort från boktryckarkonstens civilisation.
Men jag är inte den som bara sitter på min ergonomiska stol och låter andra förändra världen. Nu har jag ordnat ett nytt omslag som jag ska klistra fast på bokjäveln. Om någon undrar så har Tapio fyrkantiga ögon för att han har spelat för mycket Diablo III.

6 kommentarer:

Bibblo-Berit sa...

Jag ska bokprata enbart Tapio i framtiden.

Ribbings ligg sa...

Fy fan för den lede. Leja li, snart kommer väl Novali också och sen kan vi lika gärna ba dö allihopa.

Birger Höök von Storrot sa...

Stopp och belägg! Här har vi det ännu en gång, svart på vit. Vi män skuldbeläggs för kvinnans mindervärde och dåliga självförtroende. I själva verket är det ni kvinnor som förstör för varandra, hetsar och mobbar. Klankar ner när någon har gjort något bra, denna gång en informativ bok om tandfén med trevliga teckningar till. Avundsjuka kommer man inte långt med.

Bert Brun sa...

Nej sannerligen. Genusdebbaten har slagit rot i sin egen håla. det har jag sakt länge

Småstads-Ullan sa...

Och kom inte dragandes med det där vedervärdiga HEN. I det här landet säger vi HON och HAN, det har fungerat bra hit tills.

Arg genuskvinna sa...

Har det? Har det verkligen det? Va? va?