torsdag 25 februari 2010

Mjukisbyxor FTW!

Precis som utlovat (höhö) kommer här ett inlägg kring det småslafsiga så ofta dissade plagget. För vad är det för fel på folk som inte insett the "bliss of the mjukisbyx"?!
Om jag kunde (men det kan jag inte för då skulle ingen ta mig seriöst) skulle jag glida runt i bomullsbrallor, gärna lite nötta, dygnet runt. Men flera andra jag känner säger att det knappt ens är okej med mjukisbralls om en har tvättid och alla de övriga kläderna är slut. Varför är det så?!

Finns dessutom inget hetare än en snygg tjej/kille i snygga välsittande mjukisbyxor, gärna grå och lite småbilliga typ från H&M (själv kör jag H&Ms barnavdelning eftersom de är billiga och jag är... ekonomisk.) Ännu bättre är det såklart om personen går runt utan så mycket kläder i övrigt och det går att se höftbenen! Herregud, jag smäller av! Hundra gånger hetare än överjobbad klädsel (jobbad klädsel kan såklart vara fint, men det är sällan lika sexigt med för tighta grejer). Det är något intimt och privat med mjukisbyxor som jag gillar.

Fast vad är egentligen en mjukisbyxa? Kan de vara av annat material än bomull? Ja, lite sådär blankt sportigt tyg funkar också. Googlade på mjukisbyxor och hittade detta:


Vet inte om jag själv skulle säga att det är en mjukisbyxa, men hur som helst, HETT, och fyller samma funktion som en mer traditionell mjukisbyxa.

OBS! Varning bör dock utfärdas för white trash-mjukisbyxestilen. Den är INTE(!) het och inkluderar:
  • fult tryck på rumpan, gärna med glitter
  • någon form av billiga fula skateskor
  • stringtrosor under mjukisbyxorna alternativt väldigt håliga kallingar
  • alldeles för urringat linne där bhn syns (tjejer)
  • sjukt fula (tribal/namn)tatueringar, gärna i svanken där de kan skymta fram ovanför byxlinningen
Men... the real shit är fett med nice alltså!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag är inte helt nöjd med att mitt utlovade blogginlägg förvandlades till något helt utanför min kontroll. hm... hm...

The Little Animal sa...

höhö #rör om i grytan#