måndag 10 januari 2011

Du gör det svårt att inte kräkas. Upprepade gånger.

VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE. FÖLJANDE POEM ÄR INTE (INTE!) OKEJ ATT SKICKA SOM UPPVAKTNING TILL NÅGON. VEM DET ÄN VARA MÅNDE.


"Du gör det svårt att sluta le,
du gör det svårt att inte vilja ha mer.
Ett stort skratt, ett stort suck, ack
mitt hjärta är under attack!
Din text fick mig att le, bara vilja ha mer.
Fly från lund, kom hit en stund
Visste du att jorden är rund? ;-)"


Ja, jag vet att jorden är rund. Och jag vet att du är äcklig.

6 kommentarer:

en kille med moppe sa...

lamt fränt ociviliserat. allt på en och samma gång

Rolf sa...

jag tyckte det var bedårande. jag är kär.

ribbings poesihörna sa...

ett stort skratt, ett stort suck, ack
mitt hjärta är under en bensinmack
och där står du
klockan sju
med cigaretten tänd
och sänd
till marken
nu ligger jag i arken

Svenska Akademien sa...

Vem har skrivit detta stycke? Det är som kolibrisång och prinsesstårta i våra öron. Vi vill ge Nobelpriset i litteratur till denna författare.

Björn Ranelid sa...

Det var jag som skrev det! Jag bor i Skåne, på Österlen. Och ibland i Stockholm, för att kunna gömma mig och vara en i mängden. Stockholms gator har ett sådant förtrollande sken. Vi färdas genom tunnlar, över broar, korsar stan på längden.

Dogge Doggelito sa...

Cykel på köpet!