fredag 7 januari 2011

Fotgängare

Jag vill bara meddela att jag fullkomligt avskyr folk som är i vägen. Man slipper inte undan någonstans. Det kan handla om ett gäng vidriga ungdomar som tycker det är lämpligt att stå och slå dank precis nedanför en rulltrappa, en skock pensionärer som står utanför vårdcentralen och blockerar entrén eller någon ful fan som går oerhört långsamt framför en på trottoaren och funderar på om den ska se Biggest Loser eller Grannfejden på TV ikväll. Jag kan slå vad om att samma fenomen skulle uppstå även om jag befann mig i en totalt obebodd gammal urskog. Det slår aldrig fel. Helt plötsligt kommer en mycket gammal människa med rollator uppenbara sig framför dina fötter på den enda framkomliga stigen bland granarna.


Ett annat avskyvärt släkte man kan stöta på när man är ute och spatserar är folk med hund. Hunden/kopplet mellan djur och människa hindrar ens framfart på gångbanan och djurets ägare gör inget åt det! Istället pratar de bebisspråk med "människans bästa vän" och tror att man vill hälsa på vidundret! Det är förskräckligt. Jag vill naturligtvis inte hälsa på ditt dyngsura, stinkande, håriga, dreglande kreatur. Jag vill förbi och fram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

skaffa en helikopter din snorunge.

/en pensionär med krånglande höft

jeni sa...

det här är just nu min topp 10 bästa blogg. när jag är skitirriterad på något som är för pinsamt att klaga på kan jag bara gå in här och läsa lite. skitbra, tack för det!!