måndag 10 januari 2011

Kära Örebroare!

Har det inte hänt lite väl mycket konstiga saker i Örebro på senaste tiden? Våldtäkter och bortrövade universitetslärare och så ett och annat benbrott i halkan. Örebro verkar inte vara någon bra stad. En skamfläck på den vackra Sverigekartan. Jag röstar för en avveckling av Örebro!




Fyra bilder säger mer än tusen ord. Detta är vad som dyker upp på skärmen när man bildgooglar Örebro.

PS. Örebro är ju dessutom en sådan där fruktansvärt menlös inlandsstad som bara råkade hamna där den hamnade, utan någon som helst eftertanke av grundaren.

PS 2. Jag råkar veta att vi har läsare i Örebro. Snälla ni, flytta.

6 kommentarer:

Medelklassman sa...

Jag har bott i Örebro. I fem år. Det är en rätt så tråkig stad. Eller som man säger på orten, trälig.

räven sa...

Oj! En överlevare! Vad skönt att du tog ditt förnuft till fånga och lämnade denna Satans stad.

Carol C. Khulthau sa...

Finns det någon som kan läsa i Örebro?

fredrik sa...

jag kan ge ett pålitligt svar angående örebro, även om jag aldrig varit boende. dock i en grannkommun. det är en skithåla ingen vill bo i egentligen. man hamnar där och sen fastnar man i skithögarna som ligger utspritt runt om.

Anonym sa...

usch. jag har alltid haft onda aningar när det gäller örebro. redan som liten tog jag ett steg bakåt när någon nämnde örebro.

peo sa...

jag kan äta upp örebro!