torsdag 21 juli 2011

Slingor och annat fräckt

Hej kära du som tycker att det är lite fräsigt och fräckt att göra rödlila slingor i ditt korta hår, eller blonda slingor i ditt rödlila hår. Jag är här för att tala om för dig att det är skitfult och att du ser förjävlig ut.

Det är nämligen så att de som ser eländet inte tänker "Oj, vad käckt" utan "Å fy fan den där färgen är så sjukt oäkta så ingen jävel tror på att hon ser ut sådär, det ser ju helt flängt ut". Det som skulle göra dig till en ungdomligt piffig tant gör dig i verkligheten enbart till tant utan smaksinne. Lita således aldrig på din lokala frisör Majzan när hon säger att det är häftigt med blont i luggen. Det är det inte. Det värsta är iofs inte tanterna, som förvisso stör omgivningen genom att se ut som en menlös grå tant med en färgad fuskpäls på huvudet, utan de unga tjejerna i småstäderna som på något sätt helt isolerats från resten av världen och tror att en frisyr som skulle få min mamma att kräkas är "ung och ball".

Step away from the hemmafärgning och låt dit tstackars hår vara. Ska du färga så färga i EN nyans.

Jag ville helst ine go there, eftersom det gör mig illamående, men måste ändå skälla lite på de som har blont hår överst och sen är underhåret helt ologiskt svart. Det är alltså jättejättejättejättefult.

PS. Kvinnan på bilden ser snäll ut så jag ska nu leta upp den illasinnade frisör som har gjort det där mot hennes huvud och .... slå den.

2 kommentarer:

zlatan sa...

zlingor är zexigt

Mickan sa...

jag tycker om att göra spikes med nackhåret och snedlugg med luggen, det blir så fin symmestri då