tisdag 16 augusti 2011

En sås är en sås är en sås.

Hej ARLA. Vet ni vad? Det går INTE att göra en kall beasås medelst lätt-creme fraiche. Fy fan vad jag blir sur på er. Vad tänker ni matkreatörer på egentligen? Vill ni skapa fördummade (pga noll ansträngning), fattiga (pga köpt meningslöst vatten i creme f:en) och otillfredsställda (pga äcklig beasås) människor som gör REVOLT eller vad är grejen?

Jag messade min zuperkockbrorsa som gav mig följande kalla beasåsrecept (som dessutom är helt jävla awesome, jag lovar, du kommer i munnen varje gång):

Avkok på dragon, lök, vinäger, vatten, salt, peppar, socker, caynne, fond. Rumstempererad äggula och olja. Vispa gulan ljus och pösig, tillsätt olja lite i taget. När tjock blanda i avkoket och smaka av.

Och hör sen.

p.s Det här inlägget är tillägnat Jonn. Alla dina prettomatuppdateringar på Facebook har gett resultat. d.s

Inga kommentarer: