onsdag 14 december 2011

Det är inte personen på bilden som har skrivit brevet


Åh nej. Råkade slänga ett öga på Halv åtta hos mig (har bara 4:an eftersom fjärrizen är försvunnen och jag ej kan ställa in några kanaler). En tant med hopsnörpt neonrosa mun och utväxt spretig hockeyfrilla som hon krampaktigt hållit fast vid sedan 1982 (obs sant, man fick se bild där hon var "ung", frisyren var exakt samma) hade "carpe diem" uppsatt på väggen. Hon ba: det här är mitt motto (med asful västerviksdialekt).

Man ba *hoppar från Västerbron*. Det är mitt motto.

PS. Hon gillade inte rosa kött heller. Nähä, men var med i något annat program då istället, där risken för att bli serverad rosa kött är minimal. Typ Allsång på Skansen eller Björnes Magasin.

6 kommentarer:

Zibylla sa...

Fruktansvärd människa. Hon är orsaken till all ondska i världen

Sylvester Lönnbärså sa...

Det finn så jävla mycket parodimänniskor i världen att man egentligen inte behöver göra parodi, det är bara att titta sig omkring, de är överallt!!!

Sacket sa...

Jag fastnade i Paolo Robertos "kungen av kungsan"-look och kan inte komma loss

Lindah sa...

Vad då? Carpe diem är väl det bästa måtto man kan ha? Tänk på vad det betyder, det kan endra ditt liv!!!!

Cicci sa...

Jag håller me Lindah, you go sister!

Englamördaren sa...

Du kan vara lugn. Jag har mördat henne nu. Jag klippte först av hennes hår, hon skrek som om domedagen var kommen. Sen funderade jag på att våldta henne men hon var för osexig så det blev inget. Bara helt vanligt mord, alltså. Inga excesser.