måndag 26 december 2011

God fortsättning


De som har planerat julens TV-utbud är sämst. Här ligger en ensam, helt orkeslös, grå, förtvinad och halvdöv själ som nu enbart kan sätta sitt hopp till TV, som väl åtminstone brukar visa någon slags kass romantisk komedi i jultappning såhär års.

Nä, idag visas på mina befintliga kanaler:

1. Ett program om Hurtigruten, minut för minut, i TVÅ timmar!? (visserligen helt utan tal så det gör inget att jag inte hör) Asså kul att kolla på en färja som glider omkring i mulet väder utan att något extraordinärt händer. Noll spänning. Annat var det på Reidars tid när folk svetsades in i små skåp eller hoppade över relingen ner i det domedagssvarta djupet.

Hur tänkte de? Vem har betalat för denna produktion? Förhoppningsvis inga rederier för man blir sjukt osugen på att åka båt längs Norges kust.


2. En hel eftermiddag med bandy? Nej, sport är ej kul, varken IRL eller på TV. Det värsta med bandy är att man aldrig hinner se bollen (bilden ovan är alltså lika mycket falsk marknadsföring som McDonalds bilder på Big Mac och annat löst käk). Men jaha? Spelar de utan boll? tänker man. Sen så visar det sig att den är bara jävligt liten och menlös. Ahapp.

3. En fjantig vampyrserie. Jag verkligen avskyr vampyrserier/filmer. Innerligt. Så innerligt så jag tänker skita i att googla fram en ful vampyrbild till den här texten.


4. Ja och så ett program om norska kungligheter. VA!?

Hade jag vetat det här hade jag struntat i att skaffa penicillin och istället dött en stilla död.

Nu har jag visserligen inte kollat Kunskapskanalen eller Barnkanalen i eftermiddag, men senast jag kollade där var det typ en gubbe som stod i en talarstol med ett blått draperi bakom sig/skitfult tecknade snorungar som pratade i räserfart med pipiga röster. Såatteee. Det är inte ens värt ett försök.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man måste ju inte titta på TV?

Preggot sa...

Klart som fan man måste. Vem är den anonyme? Den ska ha spö. Det är fan vanligt hyfs att glo på tv när man är sjuk. och hör sen.

Titti sa...

Å titta på lille Sverre, vilken busunge <3