söndag 7 november 2010

Danstävlingar och sånt


Alltså. En gång i min ungdom, när jag var på "fest", hände det sig som så att en kille/snubbe/man med gelé i håret frågade mig vad jag gillar för musik. Jag insåg direkt att namedropping var lönlöst så jag försökte med "indiepop". Ja, det här var alltså på den tiden då Vinterbadarna aka Emmabodafestivalen ej ännu hade hävdat att indien (ej landet) är död. Han ba: lindy hop? Jag ba *inser att föraningarna var befogade*.



Använder folk i allmänhet fortfarande hårgelé? Eller är det kanske en hårprodukt man enbart befattar sig med som ej straffmyndig? Ingår hårgelé i hela den här grejen med att 90-talet är inne igen? I så fall, kommer även landets nattklubbar att förvandlas till ett mellanstadiediscoinferno med popcorn i fryspåsar samt danståg till När vi gräver guld i USA? Vågar man även hoppas på att någon av de coola killarna, som ett kärleksbevis, gömmer ens neongula cykel i skogen? (jag hade för övrigt även en dunjacka från JC i ungefär samma neongulgröna färg, vilken mixades med midjekort silvertröja från dåvarande H&M-märket Impuls, samt glittriga plastsandaler från typ Obs! *trendig*).

Okej, jag tappade tråden där ett tag. Hand i hand med grönt hårgrejz går luktegottet ovan. Vad detta har för koppling till mitt ursprungliga dilemma får ni själva räkna ut.

3 kommentarer:

Titto sa...

hahaha jag hade också en sån jacka!!!!

leila k ribbing sa...

jag bor i en hårgeléburk

Ugglan sa...

Å Pamela, det var min favorit, luktade najs! Sen kom det en grön också. Eller gul. Sjukt najs.