fredag 19 november 2010

Emil i Ökenberga

Apropå barnböcker. En kväll denna vecka tog en småbarnsfader sina förmodligen första stapplande steg på ett bibliotek. Karln i fråga krävde att få hjälp med att hitta boken Karlsson på taket i Egypten. Jag kunde ju nästan svära på att nej. Vi har inte den. Den existerar inte. Men som den goda samhällsmedborgare jag är, vände jag mig till Google för säkerhets skull då han verkade så säker på titeln. Jag gav honom det negativa beskedet varpå han frågar om vi inte har Emil i Lönneberga i Egypten då? Alltså. Nej.

Obs! Bilden är inte ett montage. Jag hittade alltså boken sen. Emil i Lönneberga och Karlsson på taket åker på all inclusive-charter till Afrika heter den. Snyggt omslag också.

2 kommentarer:

Karl Bertil Jonsson sa...

jag ska skriva den boken. den ska handla skitmycket om knark. knark är häftigt

räven sa...

jag tycker om knark. men jag vill inte att du ska hålla på med det