tisdag 1 februari 2011

Innehåller en fenylalaninkälla


En grej som är konstig: multivitamindryck. Alltså sådant där blask som smakar...väldigt diffust och inte så bra. Kanske är det smaken av aspartam, sackarin och acesulfam K? Det här med att den har "multivitamin" i namnet får förmodligen lägre stående varelser att tro att den är rena hälsokuren. Själv köpte jag den för att jag var törstig och den var billigast av all flytande förtäring i butiken. 2 liter Eldorado multisötningsmedeldryck för 10 kr. Nej. Jag kunde inte dricka vatten för vattnet på min nya boplats smakar klor. Alltså inte klor som i djurs naglar utan grundämnet klor. Vet inte vilket som är värst?

3 kommentarer:

Donald sa...

VA? ÄR DET INTE NYTTIGT??!

Arga bibliotekstanten sa...

Vi hade en låntagare som skänkte två paket av nämnda dryck till oss före jul. -Ni ser ut att behöva lite vitaminer, sa hon. Jag vågade aldrig smaka. Jag var rädd att hon försökte förgifta oss...

Hannibal sa...

i min juice är det klor och naglar