onsdag 18 januari 2012

Il mio marito e di Bologna


Har ni hört om den italienske kaptenen som snubblade ner i en livbåt när hans skepp kapsejsade? Fatta vilken tur han hade! På fredagen den trettonde dessutom. Eller det kanske var lördagen den fjortonde. Jag vet inte så noga. Det var helg, man var full osv.

Hur som helst, grattis till honom! Hurra för livet! Carpe diem! Hoppas han köpte en lott sen när han kom i land. Eller spelade på V75.

PS. Texten i rubriken är den enda fras jag kan minnas från gymnasiets lektioner i det italienska språket. Det betyder: min make kommer från Bologna. Så användbart och framförallt logiskt för en 17-åring att känna till. En vacker dag när jag minst anar det ska jag uttala den där frasen utan att ljuga.

2 kommentarer:

Båtkåt sa...

Jag blir lite kåt av båtar

Ann-Margret sa...

Folk dog faktiskt!!!!! Herregud.