onsdag 28 april 2010

Baisse på börsen

Asså förlåt för stiltjen på felisbloggen på sistone, vi ska ta oss i kragen inom kort. Orsaken är inte brist på irriterande människor, utan något helt annat. Bilden ovan får fungera som förklaring till vad det kryptiska "något helt annat" innebär. *kryptisk*

För övrigt är titeln på detta inlägg det enda jag fann roligt med spelet "Finans" de miserabla kvällar under sent nittiotal/tidigt tjugohundratal då jag förlorade "bestämma spel"-matchen hemma hos familjen i White House och fick lida mig igenom lillebrors eller storebrors val av spel. Det kunde alltså, genom vändandet av ett kort på den Monopolliknande men tillkrånglade spelplanen, bli antingen "Hausse på börsen" eller "Baisse på börsen". Och ja, jag uttalade det som "Bajs på börsen". Jävligt fyndig redan på den tiden. Men inte fan hjälpte det, jag gick ju i konkurs asfort ändå och blev tvungen att glo på Ally McBeal medan de andra spelade klart.

Släng ett getöga på Allys skor så förstår ni ångesten man hade över att behöva glo på det där. Jag har fortfarande inte hämtat mig.
Tudiluu och puss och hej
*psyksjuk p.g.a. traumatisk barndom*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Baise är bara kul i Frankrike.
Har jag hört.

räven sa...

det här kan få katastrofala följder