måndag 17 maj 2010

Den som stökar till i köttet ska ha spö

Människor beter sig allt som oftast en smula underligt.

Häromdagen var jag och Räven på ICA och browsade isterbandsavdelningen när en kvinna, en såndär man knappt lägger märke till p.g.a. hennes oerhört menlösa utseende (nånstans mellan 30-40 bast, mörkblont/cendré/grått/fullkomligt obestämbar färg på håret, vilket är klippt i typisk ickefrisyr, lite hängiga kläder från Lindex i obestämbara färger, fotriktiga fula skor, ingen make up), alltså ett tvättäkta utfyllnadsmänniskoexemplar, stegar fram till köttdisken och börjar STÄDA bland förpackningarna med blandfärs. Det var väl ingen anarki att tala om till att börja med, men tydligen störde oredan denna menlösa människa så till den milda grad att hon kände sig manad att skapa ordning ur kaos. Detta innebar att hon petade på varenda förpackning med malt kött i sin iver att göra Hitlersoldatraka rader av dessa. Ännu märkligare kändes detta beteende då hon uppenbarligen inte ämnade köpa någon färs, utan fortsatte med att lite till mans styra upp oredan bland grytbitarna av nöt för att sedan avlägsna sig från köttdisken med tom varukorg.

Räven och jag tittade på varann med skräckblandad förtjusning. Hon kanske jobbar här annars och inte kunde släppa sin ICAidentitet på fritiden? försökte jag. Ungefär som när jag är på biblioteket i privata ärenden och inte kan låta bli att flytta på böcker som nån analfabet ställt på fel signum. (Räven kontrade med Eller så var hon bara helt dum i huvudet).

Vad utfyllnadsmänniskan nu än kan ha haft för syfte med sin städning av köttdisken kan jag iallafall meddela att det var helt i onödan. Efter att hon gått stökade vi till den igen. På ren djävulskap. Så går ännu en dag av hennes liv utan att hon gjort någon skillnad i denna karga värld. Förutom att förse mig med stoff till den här bloggen, då.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad är det för fel på folk???

räven sa...

det var den bästa dagen i mitt liv

Anonym sa...

mitt med. vi borde dra till ica oftare