onsdag 5 maj 2010

Lost in translation/communication

Jag trodde att det hörde till god ton att hinta lite diskret att "Tack, men nej tack" om nån vill dejta opp och man själv känner sig skeptisk till arrangemanget. Och jag råkar nu en gång vara skapt så att jag ändå vill att det hela ska "gå schysst till”. Det är därför jag jobbar med hintar istället för att be vederbörande att fuck off sådär rakt ut. Till min besvikelse verkar inte denna metod funka speciellt bra i alla sammanhang…

Jaha du vill ses ikväll. Nä men tyvärr jag har andra planer... jag ska... eehh... läsa en bok. Typ.

Hint: Om jag faktiskt vill träffa dig slänger jag bokjäveln i väggen, häller upp två glas rött och glittersprejar underlivet.

Nehej. Det var visst för subtilt. Vi försöker igen:

Jaha du vill fortfarande ses. Nä men tyvärr, jag ska nog sitta och prata lite skit med min granne, så det blir nog lite knort om tiden ikväll, ja.

Hint: Om jag faktiskt vill träffa dig skjuter jag upp den spontana pratstunden med grannen till... ja till vilken annan jävla tidpunkt som helst.

Nehej det budskapet gick inte heller fram. Tredje försöket då:

Jaså du har fortfarande inte gett upp, utan vill fortfarande ses ja. Mmmm men asså jag är JÄVLIGT upptagen these days såattee...

Hint: Jag har tydligen tid att både läsa en bok och att prata skit med grannen, men är för upptagen för att träffa dig.

Hur tydlig ska man behöva vara?

Nu kanske läsaren tänker "men för i helvete, säg bara NEJ då!!”. Men då tycker jag nog vi tappar fokus lite. Syftet med det här inlägget är trots allt att klaga på folk som inte fattar vinken, inte att klaga på mina eventuellt oklara hintar. Its my party and I´ll cry if I want to, liksom.

Så nu du, Nu satan ska jag ta i med hårdhandskarna och... och... eh... ta bort dig som vän på facebook. Ha! Känn på den du!! *tar i med hårdhandskarna*

Uppdatering: Asså fick ett sms till EFTER att jag tagit bort på facebook. Har numera hemlig adress och telefonnummer.



7 kommentarer:

Anonym sa...

slå honom

The Little Animal sa...

efterhängsy jävly!!

ribbing sa...

mörda honom och lägg honom i en god saltlag ihop med lite gurka

Anonym sa...

åååh gööörka!

Anonym sa...

Det är nog lugnt. Jag tror den där (fiktiva) personen jobbar med ekonomi. Då blir han nog ganska upptagen imorgon. Speciellt om han har egna aktier.

räven sa...

fan så trög

Tessan sa...

Hehe, känner precis igen typen. Är också sådär dumt väluppfostrad ibland att man bara inte kan med att säga rätt ut: - Jag vill inte vara din vän. Jag vill inte vara din flickvän. Jag vill inte se, höra eller uppmärksamma din person längre. Lämna mig ifred.

Och... kan man verkligen ta bort Facebook-vänner bara sådär? Är inte det grymt oartigt? *börjar oroa sig igen*