fredag 8 oktober 2010

Vi gillar samma (typsnitt)

En ödmjuk fråga: När de (vet ej exakt vilka "de" är, men de är säkert olika varandra, fast ändå är alla fula, så när man tänker efter är de alltså rätt lika varandra, hamnar i samma fack liksom... jämför "Alla olika - alla lika", också en fiffig och pk slogan) i panik efter att Sveriges alla puckon hade röstat på puckona i SD insåg att de måste göra något, slå näven i bordet, visa att näej så här får det baske mig inte gå till i vårt vackra fädernesland osv, då tog de det mogna beslutet att göra ovanstående bild. De tänkte väl (och det funkade ju) att dagens människor skulle tagga den på sin profilbild på facebook. Som man ju gör idag när man vill säga något. Det är det moderna sättet att bära en pin. Förr satte man den på höstjackan och gick kavat till skolan. Nu sätter man den på sin profilbild, inga konstigheter.

Men alltså. För att vara moderna är "de" ju jävligt omoderna och jag vill ha svar, här och nu, på VEM som hade kvar EXAKT samma handschablon i sin dator som när de (är det samma "de"??) på åttiotalet lanserade nedanstående pk pin (på den tiden användes pin):


Alltså det är ju exakt samma hand!!! och exakt samma typsnitt på texten. VEM ÄGER EN SÅ GAMMAL DATOR??? Det vill jag veta. Och vem hade sparat handjäveln för framtida bruk???

Och en annan sak: en hand som visar tecknet för "stop" (det är väl ändå det en framsträckt hand på det där viset signalerar?) och säger att man inte får röra hans kompis, det är helt logiskt. Men att visa ett tecken för stop eller stanna eller back the fuck off och sen säga att man gillar olika... vaddå, hur menade de nu? "Stop och belägg, vi gillar olika"... "eehh.. jaha. Varför måste jag stanna för det? Så du menar att jag inte får gå fram till dig och hälsa nu bara för att vi gillar olika. Och vaddå "vi"? Det är ju för fan bara DU här! Tala för dig själv och släpp för helvete fram mig".

Jag vet att jag är lite sent ute med noteringen att det är samma hand, alla ba "men ååh jag såg ju direkt att det var samma, hur långsam ääär du?". Till er vill jag bara säga att jag använder mig av nedanstående hand (och ja, den används som sig bör, som en pin. *konservativ*)hej då.

7 kommentarer:

Medelklassman sa...

Jag gillade din hand överlägset bäst.


Får jag lägga in den på min facebookbild?

Anonym sa...

jag tror att den skulle göra succé på facebook. men å andra sidan verkar det inte megasvårt att göra succé på facebook.

-= Steamboat Willie =- sa...

Jag har den (gamla) handen någonstans på datorn... Gruppen "Rör inte min kompis" finns för övrigt fortfarande kvar, och har en egen hemsida liksom S.O.S. Racisme (föregångaren från frankrike) så jag antar att man kan ladda ner den därifrån...

Vad gäller typsnittet så ser jag inte att det skulle vara samma. Den nya ser lite mer "amatörmässig" ut tycker jag.

Som gammal stofil så har jag ju fortfarande kvar "Rör inte min kompis" på jackan...

.perpotator sa...

Det här är internet. Jag stal den och gjorde om texten på den och slängde upp den på min fb.
Klart å betart!

ribbings utvecklingsstörda bankman sa...

jag är handikappad och kan inte använda mina händer. skriver det här med en pinne som jag håller i munnen

Anonym sa...

steamboat willie: jahapp ajajAAJ här har du alltså hittat ett så kallat "faktafel". bra gjort. inte samma typsnitt säger du. FAN OCKZÅ vad ska jag göra nu??? jag får nog bränna upp min dator, skära ut mina (uppenbarligen) defekta ögon och lägga mig på en tågräls genast. Inget prut.

och jag som satt och researchade all info till detta inlägg i flera månader innan jag skrev det. eller nej, vänta, fel igen, så länge har ju inte "vi gillar olika"-handen funnits.
MEN VAD HAR JAG DÅ EGENTLIGEN GJORT MED MITT LIV DE SENASTE MÅNADERNA???

räven sa...

vill bara påminnna om att vi i denna blogg har gjort ett uttalande där vi basunerar ut att vi står för alla faktafel och vårdar dem ömt som om de vore våra egna barn